به همت معاونت امور بین الملل آستان قدس رضوی، طی جلسه‌ای در خصوص تسهیل ورود زائران اربعین پاکستانی بحث و تبادل نظر شد.

بررسی تسهیل ورود زائران اربعین پاکستانی در معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی

در این جلسه که با حضور حجت الاسلام والمسلمین مصطفی  فقیه اسفندیاری، معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی و معاونان استاندار استان سیستان و بلوچستان در دفتر معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی برگزار شد، در خصوص تسهیلات لازم جهت ورود زائران پاکستانی در ایام اربعین حسینی، بحث و تبادل نظر شد.
در همین راستا، با توجه به فوریت مسئله حمل و نقل زائران پاکستانی از مرزهای استان سیستان و بلوچستان به استان های جنوبی و غربی کشور مقرر شد، آستان قدس رضوی از طریق رابطین شرکت‌های پاکستانی تعداد 400 دستگاه اتوبوس پاکستانی را برای انتقال زائران هماهنگ کند و استانداری سیستان و بلوچستان هماهنگی‌های لازم را با مرزبانی و گمرک در پایانه مرز ریندان انجام دهد. 
همچنین مقرر شد استانداری سیستان و بلوچستان اقدامات لازم را برای تهیه کارت سوخت اتوبوس‌های پاکستانی انجام دهد. 
از دیگر موضوعات بحث شده در این جلسه این بود که آستان قدس رضوی رایزنی‌های لازم را با شرکت‌های هواپیمایی مشهد انجام دهد تا در صورت لزوم، امکان حمل و نقل هوایی نیز برای زائران پاکستانی از چابهار و استان‌های جنوبی و غربی فراهم شود.
همچنین مقرر شد، با توجه به برنامه‌ریزی و اقدامات در حال پیگیری برای استقبال از زائران اربعینی پاکستانی، استانداری سیستان و بلوچستان، لیست نیازمندی های پایانه مرزی ریندان و میرجاوه را به آستان قدس رضوی، استانداری خراسان و شهرداری های مرکز استان ها که در این خصوص همکاری دارند اعلام نمایند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.